تحميل اغاني و البومات عزيزة جلال بالترتيب


جميع البومات وأغاني عزيزة جلال كاملة بجودة 320kbps


كل البوم برابط واحد مباشر على ميديا فاير 2022
من انتاج شركة صوت الحب للانتاج الفني والتوزيع
البوم الا أول ما اتقابلنا 1976 و البوم والتقينا 1977
البوم هو الحب لعبة 1982 والبوم مستنياك 1983
البوم من أنا 1984 والبوم من حقك تعاتبني 1984
البوم منك واليك 1984 والبوم زى ما انت 1984
البوم روحي فيك تسجيل ستوديو عالم الفن 1986
البوم روحي فيك تسجيل حفلة ممتازة 1986

الفنانة عزيزة جلال ولدت بالمغرب وبالتحديد في مكناس

ودرست بمكناس وتعلمت قواعد الصولفيج الموسيقية هناك
وكانت تتغنى بأغاني اسمهان وغنت في مناسبات عيد العرش
للملك الحسن الثاني بالمغرب ثم سافرت للامارات العربية وهناك
لاقت نجاحا كبيرا ثم كانت انطلاقتها الصاروخية عندما سافرت
الى القاهرة حيث لحن لها عمالقة الزمن الجميل امثال محمد الموجي
رياض السنباطي كمال الطويل وبليغ حمدي حلمي بكر سيد مكاوي
وكانت جميع البوماتها من انتاج شركة صوت الحب للانتاج الفني
كانت هذه نبذه مختصرة عن الفنانة صاحبة الصوت الاسمهاني الجميل
تحميل اغاني عزيزة جلال mp3 , البومات عزيزة جلال برابط واحد , اغاني والبومات عزيزة جلال , مستنياك عزيزة جلال mp3, البومات عزيزة جلال بالترتيب

تحميل البوم الا أول ما اتقابلنا 1976

يحتوي الالبوم على اغنيتين الاغنية الاولى الا اول ما اتقابلنا
من كلمات مأمون الشناوي والحان الموسيقار محمد الموجي
الاغنية الثانية ليالي الانس كلمات احمد رامي لحن فريد الاطرش
ليالي الأنس في فيينا نسيمها من هوا الجنّة
نغم في الجوّ له رنّة سمع لها الطير بكى وغنّى
ما بين رنين الكاس ورنّة الألحان
أدي الأوان ميّاس تعاطف الأغصان
تمّ النعيم للروح والعين ما تخلّي قلبك يتهنّى
آدي الحبايب عالجنبين إيهِ اللي فاضل عل الجنّة
متّع شبابك في فيينا دي فيينا روضة من الجنّة
نغم في الجوّ له رنّة سمع لها الطير بكى وغنّى
ساعة هنا، لو تفضالك، تنسى معاها الكون كلّه
إيه اللي رايح يبقالك من النعيم ده غير ظلّه
خيال ساري مع الأوهام وطيف جاري مع الأحلام
وليه تصبر على الأيام تفوت من غير ما تتهنى

حجم الالبوم حوالي 88 ميجا لتحميل الالبوم اضغط هنا

تحميل البوم عزيزة جلال والتقينا 1977

يحتوي البوم والتقينا على اغنيتين الاغنية الاولى
يالا نتقابل سوا كلمات عبد الوهاب محمد الحان سيد مكاوي
الاغنية الثانية والتقينا كلمات مصطفى عبد الرحمن
الحان رياض السنباطي جودة الصوت ممتازة 320kbps
والتقينا بعد ليلٍ طال من عُمر الزَّمان
نسيتهُ طلعةُ الفجرِ وجافاهُ الحنان
لِـم عُدنا، والتقينـا بعد ما فات الأوان
بعد أن لم يبقَ من أمسِ سِوَى كُنَّا وكان
والتقينا، والتقينا بعد ليلٍ طال، طال من عُمر الزَّمان
نسيتهُ طلعةُ الفجرِ وجافاهُ الحنان
لِـم عُدنا، والتقينـا بعد ما فات الأوان
بعد أن لم يبقَ من أمسِ سِوَى كُنَّا وكان
حجم الالبوم حوالي 96 ميجا لتحميل البوم والتقينا


تحميل البوم عزيزة جلال هو الحب لعبة 1982

يحتوي البوم هو الحب لعبة على اغنيتين اثنين
هو الحب لعبة كلمات عبد الوهاب محمد لحن محمد الموجي
اغنية منك واليك كلمات عبد الوهاب محمد الحان حلمي بكر
بتخاصمنى حبه و تصالحني حبه كل شويه تغضب كده
من غير مناسبه ايه ده يا حبيبى ايه ده ايه ده يا حبيبى
هو الحب لعبه ولا الحب لعبه بتخاصمنى حبه و تصالحنى حبه
لما حبينا و حسينا بوجودنا قلتلى يومها النهارده احنا اتولدنا
و السنه الجايه دى أول عيد ميلادنا لسه يدوبك مكملناش سنه
و اتخاصمنا و انت الغلطان مش أنا
خايفه بكره الحب يهرب مننا يهرب من عذابنا
و يضيع من قلوبنا و الأسيه صعبه
ايه ده يا حبيبى ايه ده ايه ده يا حبيبى هو الحب
لعبه ولا الحب لعبه بتخاصمنى حبه و تصالحنى حبه

حجم الالبوم حوالي 136 ميجا لتحميل الالبوم اضغط هنا

تحميل البوم عزيزة جلال مستنياك 1983

يحتوي البوم مستنياك على اغنيتين مستنياك ومن حقك تعاتبني
اغنية مستنياك كلمات عبد الوهاب محمد الحان بليغ حمدي
و من حقك تعاتبني كلمات عبد الوهاب محمد لحن كمال الطويل
من حقك تعاتبني من حقك تحاسبني
لكن مش من حقك في عواطفي تكذبني
هو أنا لما هويتك وإخترت وبديتك
كان فيه حد غاصبني ولا ولا ولا حد غاصبني
أنا حبي بيدي لك كل الحق عليّ
في الغيرة المعقولة مش تتحكم فيّ
يوم ما تشك في حبي يبقى بتظلم قلبي وبتتجنى عليّ
تسمح تنسى ظنونك وتشوفني بعيونك
وبعقلك تجاوبني ، وبعقلك تجاوبني
هو أنا لما هويتك وإخترت وبديتك
هو أنا لما هويتك وإخترت وبديتك
كان فيه حد غاصبني ولا ولا، ولا حد غاصبني
حجم الالبوم حوالي 138 ميجا للتحميل اضغط هنا

تحميل البوم عزيزة جلال من أنا 1984

يحتوي الالبوم على اغنية واحدة طويلة بعنوان من انا
كلمات ابراهيم عيسى الحان رياض السنباطي
مابين همسك يا هوايا وبين جفنك لى قدر
يمضى بنا فى رحلة الأشواق نشوان الوتر
فأذيب ايامى بكأسك يا رحيقى المنتظر
أهواك يا قدرى وأهوى أن يطول بنا السفر
وأعيش فى عينيك أيامي واستبق المنى
وتهيم اشواقي ولا أدري بقربك ... من أنا
إنى رجوتك فرحة فى القلب ترويها الشفاه
لا أنة حيرانة والحب لم يبلغ مناه
سهرانة الأشواق في قلبي مكحلة بأه
حنى إذا ضم الحنين على ليالينا هواه
وتراقصت احلام ايامي وغنت مثلنا
حجم الالبوم حوالي 66 ميجا للتحميل اضغط هنا

البوم عزيزة جلال من حقك تعاتبني 1984

يحتوي الالبوم على أغنية واحدة طويلة
كلمات عبد الوهاب محمد الحان كمال الطويل
من حقك تعاتبنى من حقك تحاسبنى
لاكن مش من حقك فى عواطفى تكدبنى
هو انا لما هويتك واخترت وحبيتك
كان ف حد غصبنى ولا حد غصبنى
انا حبى بيديلك كل حق عليه
فى الغيره المعقوله مش تتحكم فيه
يوم ماتشك ف حبى يبقى بتظلم قلبى
وتتجنى عليه
تسمح تنسى ظنونك وتشوفنى بعيونك
وبعقلك تجاوبنى هوانا لما هويتك
واخترت وبديتك
واطمن ياحياتى ان القلب معاك
واللى يحب بقلبه قلبه يبقى ملاك
وانا م العالم كله مرتحين لسواك
ولا اقبلك فى الدنيا كان فى حد عجبنى
هو انا لما هويتك واخترت وحبيتك
كان فى حد غصبنى ولا حد غصيبنى
ياحبيبى يامنايا بص لبكره معايا
خاللى حياتى الجايه تبقى احلى معاك
دنا اخلاصى حكايه وطبيعه جوايه
اشحال وانا يا عنيه غير كده بهواك
لا تقوللى ولا اقولك مهو قربى بيدلك
تسمح تنسى ظنونك وتشوفنى بعيونك
وبعقلك تجاوبنى
هو انا لما هويتك واخترت وحبيتك
كان فيه حد غصبنى ولا حد غصبنى
حجم الالبوم حوالي 89 ميجا
لتحميل الالبوم برابط مباشر اضغط هنا


تحميل البوم منك واليك 1984 حفلة ستريو

يحتوي البوم منك واليك على اغنية واحدة طويلة
منك واليك كلمات عبد الوهاب محمد الحان حلمي بكر
منك وإليك كل هنايا منك وإليك
انت تتقاسمه ويايا برضايا عليك
يا محول دنياي لجنة مالهاش لا بدايه ولا نهايه
بتمنى الايام تستنى ما تمرش طول منت معايا
وان كنت بحبك بتغنى ده طبيعي إنما سر غنايا
منك و إليواعيشها كمان .. وكمان وكمان
وف أي مكان أنعم بيها يعني ابقى معاك وانا مش وياك
اتنسم شوق .. من جو هواك .. لغاية ما القاك
يا محول دنياي لجنة مالهاش لا بدايه ولا نهايه
بتمنى الايام تستنى ما تمرش طول مانت معايا
حجم الالبوم حوالي 89 ميجا لتحميل الالبوم


تحميل البوم زى ما أنت 1984 انتاج صوت الحب

الأغنية تسجيل ستريو ممتاز بصيغة mp3
كلمات عبد الوهاب محمد الحان رياض السنباطي
يا حبيبي زي ما انت قلبي شايفك
زي ما انت يا حبيبي يا حبيبي
يا حبيبي يا حبيبي
يا حبيبي زي ما انت قلبي شايفك
زي ما انت يا حبيبي يا حبيبي
يا حبيبي يا حبيبي
يا حبيبي زي ما انت قلبي شايفك
زي ما انت يا حبيبي يا حبيبي
مهما غيرك الزمان والمكان
قلبي شايفك زي ما انت روح بتديني الامان
مهما عين بتنظر لي بحنان عين بتنظر لي بحنان
عين بتنظر لي بحنان
يبقى احن علي مني قلبي شايفك زي ما انت
عين بتنظر لي بحنان عين بتنظر لي بحنان
عين بتنظر لي بحنان
يبقى احن علي مني قلبي شايفك زي ما انت
عين بتنظر لي بحنان عين بتنظر لي بحنان
عين بتنظر لي بحنان
يبقى احن علي مني قلبي شايفك زي ما انت
زي ما عشقتك زمان يا يا حبيبي غيرك الزمان والمكان
حجم الالبوم حوالي 96 ميجا للتحميل اضغط هنا

تحميل البوم روحي فيك 1986 تسجيل حفلة ستريو

يحتوي الالبوم على اغنيتين روحي فيك و حرمت الحب
أغنية روحي فيك من الحان الموسيقار حلمي بكر
اغنية حرمت الحب عليً من الحان بليغ حمدي
حرمت الحب عليً حرمته علي
من بعد هواك ياعنيا حرمت حرمت حرمته عليً
وازاي دا جرى ما اعرفش ما اعرفش ازاي
ازاي يجي يوم ما اقدرش اهوى من العالم غيرك انت
اهوى من العالم غيرك
وانساك لو حتى شوية
حبك اكبر من جرحي ودا قدري ومش بايدي
قدري ومش بايدي يا عمري قدر
بعدوك عني وبعدوني . بعدوك
فاكرين حرموني أحبك
نسيوا انك جوا عيوني متغطي برمشي وحبك
دا هواك عالبعد بيكبر أكتر .. من قربك
يا حبيبي .. أنا دقت حلاوة الدنيا يا حبيبي وانا واياك
ولا أي حبايب تانية ح تعوض لحظة معاك
وانا قدرت أعيش في الذكرى وأعيدها ثانية بثانية
وآخذ م الماضي لبكرا صبر الأيام الجاية
حجم الالبوم حوالي 86 ميجا للتحميل اضغط هنا


وأخيرا البوم روحي فيك 1986 تسجيل ستوديو

الأغنية من الحان الموسيقار حلمي بكر
روحى فيك أنا أنا روحي فيك
ياللى مليت بالهنا أحساسي بيك
أنا مهما أديك ياعينيي من حب ومن حنيه
ما ح اكون رديت لك الا شئ من الحب اللي عليَّ
مهما أعيش يا حياتي عمرى ليك يا حياتي
حبيى كلمة أحبك كبيرة
الكلمة دي بالنسبة للي في قلبي
شئ عادي ماهيش كبيرة
وأنا حبي ليك أكبر يا روحي من المعاني
من كل ماتقال ونكتب شعر وأغاني
وأديني أهو بحب أهو وادوب في حبك وأغني له
وكل مادا بهواك زيادة وأتمنى أملا الدنيا سعادة
أنا مهما أديك ياعينيي
دا انت خليتني أعشق الدنيا والتقي جنبك الوجود جنة
قد ما اديتني احساسات ثانية فوق ما كنت أحلم ولا اتمنى
وشوفوا شوفوا شوفوا يا حبايبي شوفوا
سعدي وهناي شوفوا فرحي ف هواي شوفوا
حجم الالبوم حوالي 86 ميجا للتحميل اضغط هنا
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -

    نستخدم ملفات تعريف الارتباط لضمان حصولك على أفضل تجربة.