اقوى الاغاني الحزينة عن الغربة والسفر بملف واحد

للإستماع والتحميل اصعب 16 أغنية للمغتربين mp3

حمل واسمع على الهاتف ساعة ميكس أحزان الغربة
يحتوي على 16 اغنية بجودة صوت ممتازة 
ياطير يا غريب يامتسوح ياغربتي سبيني أروّح محمد فؤاد
متغربين عن أهلنا عن بعضنا قلنا نسافر يمكن نلاقي حظنا
خلاص مسافر صحيت في يوم من الايام حسيت اني غريب
متبكيش عليا يا اماه مهما تطول الغربة راجع متخافيش
طيارة الساعة 5 والناس مسافرة وشنط كتيرة محمد حماقي
كده ولًا ايه المصري يسافر بره ليه مسعد رضوان
سافر اتغرب وتعالى انا روحي معاك نانسي عجرم
لسه ناوي ع الرحيل تفتكر مالوش بديل أعمل ايه أنغام
حبايبنا عاملين إيه في الغربة و أخباركم ايه مرتاحين ولّا
واحنا فايتين ع الحدود مستمرين في الصعود فرقة الأصدقاء
ايه يا بلاد يا غريبه عدوَه ولَا حبيبه   محمد منير
انا ماشي ومغلوب على أمري ومعايا بقية ايام عمري
خلاص مسافر بكره هرتب شنطتي وخلاص مسافر
هوا يا هوا يا نسمة صيف رايحة تعدي على روحي وحبيبي
ع اللي جرى بس اما تيجي وانا احكيلك ع اللي جرى
سلامات يا حبيبنا يا بلديات شوف سافروا معاك كم واحد
اسمع مقاطع من ميكس الأغاني

رابط التحميل في نهاية الصفحة

أجمل مافي الغربة أنها تجعل من الغرباء 
أصدقاء وتجعل من الأصدقاء إخوة  عبدالله العتيبي 
الغربة في الغربة حلال، أما الغربة في الوطن فقاتلة
عز الدين شكري فشير
أكبر عملية إعادة إنتاج يعيشها المرء تكون في أدق 
لحظات الوحدة والغربة وأكثرها هدوءًاعلي الظفيري
لو شعرت ببعد الناس عنك أو بوحشة أو غربة 
فتذكر قربك من الله أشد أنواع الغربة
 هو ما تشعر به في وطنك.نجيب محفوظ
في الغربة لا تَستطيع أن تدّعي امتلاكك لشيء ما في 
  الغربة  أنتِ لا تملكين سوى حُلمك.إبراهيم نصر الله
العيش في الغربة أشبه بعسرِ التنفس.آميلي نوثومب
أخــاف الغربة في المـوت أكثر مما أخــافها وأنا على
 ظهـر الدنيا. بهاء طاهر
الغنى في الغربة وطن و الفقر في الوطن غربة
علي بن أبي طالب
إن المؤمن في الدنيا غريب لا يَجزع من ذلها ولا يُنافس
 أهلها في عزها.الحسن البصري

تحميل اغاني الغربة والسفر, اغاني عن الغربة والسفر, mp3 اغاني عن الغربة وفراق الأهل, اغاني عن الغربة والفراق, اغاني حزينة عن الغربة مصرية, تحميل اغاني حزينة عن الغربة مصرية

اصعب أغاني عن الغربة والسفر

 محمد فؤاد يا طير يا غريب يا متسوح 
يا غربتي سيبيني أروّح
يا طير يا غريب روًح بلدك
راح اروح اقول على محبوبي 
محبوبي دا بلدي وحبوبي من بعدي عنه بيتطوح
 يا طير يا غريب يا متسوح
يا غربتي سيبيني اروح 

مسعد رضوان غريب وفايت دياره

م الغربه يا أواه من كتر ناره تاني يقول الاّه
واحشني بيتي وناسي دنيتي ضحكتي
قهوتي وليلي وناسي الطيبين متغربين متغربين
متغربين متغربين عن أهلنا عن بعضنا متغربين
قلنا نسافر يمكن نلاقي حظنا بعد السنين متغربين
أملي اني أرجع تاني شايل أحلامي في ايديا
أملي اني أرجع تاني شايل والاقيكم حواليا
ياما لاقينا في غربتنا ليل وعذاب كان وحدتنا
يا ما لاقينا كتير ما حكينا ومين هيمسح دمعتنا
قلنا نسافر يمكن نلاقي حظنا بعد السنين متغربين
يا بلاد الغربه ابعدي عنّا خلاص انا راجع لاحبابي
يا ناس انا راجع للجنة لنيلي وهمري ولاصحابي
ما قلنا نسافر يمكن نلاقي حظنا بعد السنين متغربين

محمد حماقي يا غربة

طيارة الساعة خمسة والناس مسافرة وشنط كتيرة
وأنا بين وداع بالدموع ودعا بالرجوع ونظرات أخيرة
أنا كنت واخد قراري
ما أنا لازم أجري على أكل عيشي
وحبيبتي قولتلها سنة بالكتير فشلت عيشي
طيارة الساعة خمسة والناس مسافرة وشنط كتيرة
وأنا بين وداع بالدموع ودعا بالرجوع ونظرات أخيرة
أنا كنت واخد قراري
ما أنا لازم أجري على أكل عيشي
وحبيبتي قولتلها سنة بالكتير فشلت عيشي
يا غربة يا غربة يا بعيدة
رايح لبلاد جديدة يا غربة
يا غربة يا بعيدة رايح لبلاد جديدة 
وشوش غريبة عليا ودمعتين في عينيا 
وربنا يقدرني ماهو وحده عالم بيا 
الوحدة وأربع حيطان وتفكير في بكرة وأنا
 مين معايا طب لو حفضفض وأشكي
أفضفض لمين لروحي في المراية 
الله يسامح الظروف مابتجبش فرح قد المواجع
وبقول دول هما يدوب كام سنة وأرجع
آه راجع يا غربة  يا غربة يا بعيدة 
رايح لبلاد جديدة يا غربة 
وشوش غريبة عليا
ودمعتين في عينيا
وربنا يقدرني
ماهو وحده عالم بيا

فرقة الأصدقاء اغنية الحدود

وأحنا فايتين علي الحدود مستمرين فى الصعود
اختفى النيل الجميل من تحتنا و المدن و الريف
 و اول عمرنا و ابتدى شئ ينجرح جوه الوجود
 و ابتدينا أسئلة مالهاش ردود
ميلنا ع الشباك نخبى دمعة فرت مننا
بصة م الشباك على البحر البعيد و احنا رايحين
 بالآمل عالم جديد كنت فاكرة يا مصر انى 
 تعبت منك واكتشفت انى محال استغنى عنك
حتى دوشة صوت جيرانى و الزحام وحشونى تانى
بسمة حلوة لطفلة لسه صغيرة لما كنت اديها حته سكرة
قبل ما نسيبك وحشتينا يا مصر يا أمنا
كنت باتذكر وانا ف غاية الأسى
 لعبنا الكورة فى حوش المدرسة
و الشقاوة واحنا لسه صغيرين والبراءة 
والصحاب الطيبين
لما سألتنى اللى جنبى أنت مصرى  دق قلبى
أسم زى السحر رفرف علي المكان زى نسمة
 مهفهفة بصوت الآدان أيوه مصريين 
لآخر كل نقطة فى دمنا 
أيوه مصريين لآخر كل نقطة فى دمنا
الوجوه من تلج و عيون من ازاز 
شوقى زاد للعشرة و الناس العزاز
و ابتديت اكتب وانا فوق السحاب 
ابتديت يا حبيبي فى اول جواب
مصر أنتى حته منى مش مجرد أسم وطنى
قالوا فاضل نص ساعة على الوصول
 قولت أية معنى الساعات والا الفصول
إلا فى الأرض اللي فيها ذكرياتنا وحبنا
 إلا فى الأرض اللي فيها ذكرياتنا وحبنا
و ابتدى شئ ينجرح جوه الوجود
 و ابتدينا أسئلة مالهاش ردود
ميلنا ع الشباك نخبى دمعة فرت مننا

نانسي عجرم سافر واتغرب 

سافر واتغرب وتعالى انا روحي معاك
انا حفضل عايشة لهوانا وانا بستناك
ليه كتر الملامة سافر بالسلامة
ترجعلي وقلبي مشتاق وواحشني ياما
حبك يا هوايا عايش هنا جوايا
وح يكبر ويزيد لما انت ترجع بالسلامة
باشتاقلك واحلم واتمنى تجري الايام
ترجعلي ويبقى الكون جنة وبحضني تنام
في بعادك بتعب في الدنيا ولا بفرح يوم
في غيابك بحسب بالثانية ترجعلي في يوم
ليه كتر الملامة سافر بالسلامة
ترجعلي وقلبي مشتاق وواحشني ياما
حبك يا هوايا عايش هنا جوايا
وح يكبر ويزيد لما انت ترجع بالسلامة
الى هنا اترككم للتحميل برابط مباشر
حجم الملف  65 ميجا لتحميل الميكس

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -

    نستخدم ملفات تعريف الارتباط لضمان حصولك على أفضل تجربة.